Khamis, 23 Jun 2011

Rindu Dunia Maya Aku….

SalamX..!!

Afstafirullah Al-Azim…!! Terasa berbeza sungguh dunia aku kat ruang maya sejak kebelakangan nie. Dunia yg dulu serabut mengejar masa di depan pc dah makin pudar gitu je. Hinggakan aku boleh bersuara ’sunyi’.

Apa dah jadi nie…?!! Dulu maner ader istilah ’sunyi’ time aku ngadap pc. Kat tempat keje bila free je terus buka pc ngadap script, takpun aku ke ’studio’ belasah gitar karen kat sana, tupun sesambil buka pc ngadap bar note Sonar. Maner aku mau duduk bersandar kat sofa pss mcam skrang…

Balik keje buka pc, runkan PsYBnc untuk #Channel Mp3 (AutoGet).. tinggal. Lepas mandi, solat, makan apa semua aku sambung ngadap balik. On jam 8… tamat +- 2 pagi. Mahal je masa aku depan pc nie. Mcm pc ngan wireless nie nyawa aku je…

Tapi, kali nie… cukup sunyi aku rasa depan mesin maya nie. Asyik nak ngadap YM, YM, YM… lepas tu Buzz kekawan yg aku penah kenal berzaman dulu buka citer takde hujung pangkal. Adoi…apa nie… sejak bila la pulak aku suka borak kosong nie… iskk..!! YM aku jadi mesin ‘invite’ je dulu tetiba leh jadi bilik borak la pulak. Parah dah camnie…

WaterProof PhPEdit dah bersawang, icon WampServerpun boleh terlupa dah terletak di mana. Fuhh… maner pegi rutin aku depan pc nie?!! Apasal leh jadi camnie… nak kata tak buka pc, aku buka juga… tapi bila buka… aku dah tak rasa sesibuk dulu. Otak terasa free je, lepas tu hambar je cam takde keje.

Maner pegi perencah coding yg selalu bersimpul dalam kepala hotak aku?!! Hobi aku nie… pantang jumpa coding lain macam skit mesti nak try. Sejak dunia iRC lagi, memacam aku merepek ngan coding, baik dr segi ‘remote’ sampai le ke ‘aliases’nyer.

vBlog e-Mega pun lama dah aku tak ngadap, hilang terus dah ke minat kat aktiviti maya aku?!! Aryak…!! Lain mcam je nie…

Tolonggggg…. aku rindu kat dunia maya aku yang duluuuu….!!   :-?


Celoteh
0 Celoteh

0 celoteh:

Catat Ulasan