Ahad, 21 Februari 2016 0 celoteh

Kontraktor Penipu (Bhg. 5)

SalamX !!
Akibat daripada kepincangan kontraktor yang berlaku, pembinaan rumah jadi terbengkalai. Janji si Kontraktor Penipu nie selepas raya cina tahun 2015 nak mula sambung semula bina rumah, sampai le ke hari aku tulis blog nie x berusik-usik.

Berakhir dengan masalah penipuan jenis cat rumah..... rumah terbengkalai sehingga sekarang. Call cina niepun dah tak berangkat. Rumah bercat separuh dengan modal dikeluarkan dengan wang sendiri. Konon-kononnya supaya boleh cepat pasang tingkap dan pintu bila dah cat. Haram.... sampai sekarang takde mende, malah aku bertambah rugi dengan pembelian cat dengan tambahan kos sendiri.

Berikutan kes kelewatan sambungan pembinaan rumah nie, terjadi pula kes kecurian pada 15 hb Feb 2016 yg lepas, masuk raya cina tahun yang ke dua rumah tak berusik. Waktu nie, segala kes telah diadu kepada penguam perumahan dan kontraktor baru pula masih dalam proses rundingan unt menyambung pembinaan rumah. Repot balai telah dibuat atas kecuaian Kontraktor Penipu nie..... kos nanti saman atas kontraktor lama. 
0 celoteh

Kontraktor Penipu (Bhg. 4)

SalamX !!
Mcm-mcm cara untuk mengaut keuntungan dalam perniagaan. Ini lah salah satunya cara dengan mengubahsuai struktur rumah agar boleh jimat di sana sini. Halal bagi mereka dalam masa yang sama memusnahkan impian dan kepercayaan orang lain terhadap kerjaya dia orang. Bangsa kafir nie dia kalau tiada penipuan dalam perniagaan, bermakna x bijak la tu.

Apa yang aku lihat, berkemungkinan Kontraktor Penipu Yeong Wai Peng (T/A Uniwell Construction, Taiping) nie tak pernah kena atau tiada customer yang pernah merungut ataupun nak ambik tindakan unt menyaman sebelum nie. Apa ntah lagi hak milik rumah berbangsa melayu yang rata-ratanya tak mahukan perkara-perkara yang meremehkan nie lantas membiarkan sahaja apa yang telah dilakukan oleh pihak kontraktor kepada rumah binaan dia orang.  Jadi sekarang..... sesorang perlu juga bertindak, dan secara x langsung, aku ambil sebagai wakil la.... supaya benda yang sama tidak terjadi pada orang lain. InsyaAllah, kita cuba ajar kontraktor nie cukup-cukup.....

Kepada penghuni di kawasan Taiping, terutamanya Kamunting (Taman Jana/Bukit Jana) agar lebih berhati-hati memilih kontraktor perumahan dalam membina rumah. Sila elakkan kontrator penipu ini. 
0 celoteh

Kontraktor Penipu (Bhg. 3)

SalamX !!
Dah masuk Kontraktor Penipu (Bhg. 3), terasa banyak sangat kerosakan dan penipuan yang berlaku dari kontraktor nie. Jika diikutkan dari awal, memang nampak segala kepincangan yang terjadi pada rumah pembinaan tu suatu yang terancang.

Ada suatu ketika tu, kontraktor nie cuba lihat sejauh mana aku tahu bab-bab pembinaan nie. Dia pernah maklumkan bahawa ada kejanggalan dengan tingkap rumah dan tinggi silling rumah. Katanya tingkap rumah aku tu dah termasuk ke dalam silling disebabkan lakaran pelan di kertas tak akan sama dengan pembinaan yang sebenar. Tapi alhamdulillah, aku ada 3D rumah yang sedang dalam pembinaan nie. Tunjuk je 3D rumah tu...terus berubah air muka kontraktor tu..... mungkin niat dia nak kelontong kita tak jadi.....

Wlu apa pun, sekali lagi sebagai peringatan..... penghuni di kawasan Taiping, terutamanya Kamunting (Taman Jana/Bukit Jana) agar lebih berhati-hati memilih kontraktor perumahan dalam membina rumah. Sila elakkan kontrator penipu ini.

0 celoteh

Kontraktor Penipu (Bhg. 2)

SalamX !!
Berkisar dari Kontraktor Penipu (Bhg. 1), di sini merupakan sambungan report/aduan seterusnya.  Laporan terpaksa diasingkan supaya lebih ringan unt loading page.

Dah lama sebenarnya aku diam je kisah nie.... kontraktor nie dah mula nampakkan sikap penipunya dari tahun awal-awal pembinaan lagi, tapi malas la nak ambil pot, mungkin perkara tu mudah-mudah unt disettlekan. Tapi, bila kita diam, dah mula nampak cara kontraktor penipu nie berkerja hinggakan sanggup mengada-adakan pelukis pelan dan sebagainya... hinggakan berunding dengan pihak peguam perumahan pun nak mula hendak menipu. Jadi, terpaksa la juga menceritakan kisah nie kepada masyarakat yang lain supaya lebih berhati-hati.

Harap, penghuni di kawasan Taiping, terutamanya Kamunting (Taman Jana/Bukit Jana) agar lebih berhati-hati memilih kontraktor perumahan dalam membina rumah. Sila elakkan kontrator penipu ini.