Ahad, 6 Februari 2011

2 Alam ?!!

SalamX..!!

2 Alam
2 Alam..?!! Yep… nie le jadual waktu pekerjaan aku. Khas dia orang sebut 2 Alam. Nak kata pagipun tidak, petang pun tidak… separuh-separuh, sejak tahun 2005 hingga hari nie.

Memula tu rasa terseksa gak le… nak ejas urusan rumah ngan keje agak kelam kabut. Urusan pembayaran bil semua start kul 9.30 pagi, aku lak masuk keje area jam 10.15 pagi dah nak kena siap, time balik lak pejabat semua dah tutup, nak bayar mende nyer, bayang le…..

Tapi dah cecah 6 tahun, perkara jadi dah biasa. Bukan biasa bermakna urusan yang ada nie boleh settle, tapi biasa dah tunggu bil 2 bulan sekali baru bayar… ahekek..!! Nak buat macam mana… kalau pegi bank ngan pejabat pos asyik kena beratur dekat-dekat sejam. Tu pasal aku kumpul je la bil semua sekali dalam 2 bulan baru clear.

Jadi, kalau kau orang nengok aku online sampai jam 2-3 pagi tu kira itu je la masa yg aku ader untuk ejas sana ejas sini dalam dunia maya. Time nie le saje aku ader masa bercekang mata kalau² ader keje penting nak kena jengok. Semua keje kena uruskan secara smart, kalau tidak garenti tension hadapi semua nie.

Alhamdullilah… urusan keje semua dah jadi rutin urus tetengah malam, kecuali la kalau pagipun ader hal keje, petangpun jadual waktu berderet²…. sah malam tu aku separuh pensan je ngadap keje. Pukul 6 pagi dah kena bangun siap²kan anak gi sekolah lak. Balik petang layan dia org siap² nak mandi, makan, layan dia orang tido apa semua. Adoi…!!

Apa²pun Work Smart tu penting. Kena bijak bezakan yang mana satu Urusan Penting & Urusan Segera. Settle…!! :-)

p/s Banyak gak keje tak siap sebenarnya eheK..!! :-D

Celoteh
0 Celoteh

0 celoteh:

Catat Ulasan