Ahad, 20 Februari 2011

Dunia Kelab Muzik Sekolah: 2011 Catat Sejarah


SalamX..!!
Muzik Dalam Sejarah


‘Tutup Buku’, mungkin inilah istilah yang sesuai untuk aku pakai. Takde lagi tempat untuk aku asah semula ‘minat’ dalam dunia muzik.

Aku baru sedar, peranan aku dah tak diperlukan lagi untuk muzik sekolah minggu lepas apabila seorang guru memberitahu yang aku tidak disenaraikan dalam Kelab Muzik Sekolah. “Engkau bukan lagi pegang Kelab Muzik, yang engkau mintak senarai pendaftaran pelajar muzik buat apa”. Uik… terkejut gak aku time tu, ye ke… habis tu aku dia orang campak mana pulak? Cikgu tu dengan selamber je jawab… “KRS…”.

Praktikum 1993, aku mula berkecimbung dengan dunia Kelab Muzik Sekolah. 18 tahun dah berlalu rupanya. 2011 catat sejarah bila aku tidak lagi terlibat. Hebat juga kehendak dunia nie yek… hancur gitu je pengalaman yang ada selama nie.

Takpe la kot, aku akur dan anggap nie satu ‘Hijrah’ dalam Unit Beruniform Sekolah. Tapi satu je aku mintak, jangan esok² dah terdesak, cari aku semula. Dan satu pesanan akhir aku, mudahan Pihak Pentadbiran Sekolah celik² la sama setiap perkara yang berlaku di sekolah. Perihatin terhadap setiap kerja guru bawahan, jgn sampai… ‘lembu punya susu, sapi dapat nama…‘.

Itu je..!!  :-?
Celoteh
0 Celoteh

0 celoteh:

Catat Ulasan