Selasa, 10 Mei 2011

‘Dokumentasi’ Di NKRA

SalamX..!!

Penting ke tak penting ke aku sendiri tak pasti, tapi apa yang penting… kerjesamer…!! “dokumentasi”. Hehe… bukan lagi kerjesame kot seperti kata Wonderpet citer bebudak tu.

Macam perjalanan keje kita orang di ‘bangku sekolah’ nie mana la sangat nak pentingkan dokumentasi. Asal je ader keje… merungut… asal je ader keje… buat…. asal je ader keje… kena sound sebab siap lambat… haha… tapi penah ke kena marah sebab tak sediakan dokumentasi setiap keje yang kami dah buat untuk diri sendiri ?! Maner ader… kan ?! Nasihat ader le kot…

Tapi wlu bagaimanapun, dokumentasi tetap penting untuk kemudian hari. Jadi, aku dokumentasikan jugak la kisah-kisah aku merayau di NKRA Putrajaya tempohari. Best gak.. buat kenangan kat sini hee..!! Wlupun takde yang nak ambil kisah, takde yang nak ambil pot… janji kisah aku tetap dimemorikan dalam diari nie untuk tatapan sendiri. :-)

Bermula dari PPDLMS, suatu pagi cewah~!! ‘Mat Ravi’ call “Suhairi… u terus ke sini sekarang…, ade keje untuk u la…“. Uisk.. sib baik time tu akupun tengah start kete nak gi keje… Dalam perjalanan terima lagi satu call… “Suhairi… u terus ke PPD jap… ade hal pihak JPN nak minta bantuan u pasal sistem… u kat mane nie… terus ke PPD ok… apa-apa maklumat terkini i call u semula…!“, dr Cikgu Zakaria PK1 SMKTM.

Sepanjang perjalanan aku ke PPD, ada la kot dalam 4-5 call datang dari PK1 aku tu citer maklumat-maklumat baru yang dia terima dari pihak ‘Mat Ravi’. Aku akur je la… Sampai je di sana, aku mula pening… saper yg aku nak jumpa ? Atas urusan ape aku nak kasi tahu ? Adeh~! Pening kejap… aku melangkah je ikut kata Pak Guard tuju ke pintu kayu bercorak. Masuk je… laa…. member seperguruan di UPSI rupanya. Sengeh je dia orang nengok aku sampai.

Dia orang sengih sebab pening buat keje… aku pulak time tu sengih sebab tak tahu apa jenis keje dia orang nak kasi hehe…!! Blur 2 hari gak memulanya… Fist time sampai terus kasi coding suruh ejas script… Huhu…!! Dari pening-pening lalat tu le sampai sekarang nie dah jadi satu kumpulan. Pegi memaner je, tracemark dah lekat ‘Bebudak SisPA’. Haha !!

Kisah bab keje nie terus berlarutan hingga le melangkah kaki ke NKRA. Bagi aku, cukup rasa bertuah le… bertuah dapat pegi ke dunia orang berpangkat nie, bertuah rasa dapat bertapak gak di bangunan-bangunan kementerian. Jangan kata bangunan NKRA… pejabat pos pun sebenarnya berjiwa gak aku nak pegi, asyik kena beratur je manjang. Tapi berbeza kali nie… layanan cukup istimewa (yg diperlukan). :-P

* p/s Gambar posing sebelah nie ketika merayau cari kedai mamak kat Putrajaya habuan nak pekena Nasik Beriani…. Ahkeke..!!

Celoteh
0 Celoteh

0 celoteh:

Catat Ulasan