Ahad, 10 Julai 2011

Aku & Pramugari

SalamX..!!


Sejak…. dua menjak dok ‘gabra’ ke Sarawak nie, pernah gak aku terpikir… camner le rupa-rupa pramugari yang aku kena ngadap sepanjang penerbangan nanti yek. Al-maklumle… nak suruh tutup mata time landing kat Kuching nanti… Ahekeke..!!

Dengar khabarnya, pramugari le jawatan yang paling penting dalam perjalanan kapal terbang. Sebab pramugari lah yang memegang jawatan untuk mencegaskan minda anda supaya tidak boring sangat tempoh penerbangan yang jauh. Setuju..?! Ahekeke… jom kita renung sekejap. Kot-kot mengena gak tanggapan aku nie.

Ok… yg atas nie pramugari dari negara Thailand. Siapa yg sudi tidur jika pramugari seperti nie yang jalan ke sana sini dalam kabin kapal terbang? 24jam garenti tahan mata taknak tidurnyer atas kapal terbang.

Pramugari dari negara Ameika. Mak aih… jika pramugari Malaysia berpakaian macam nie… rasanya takde saper la nak naik bas balik kampung time raya. Sani Express bakal gulung tikar. Hehe..!!

Pramugari dari negara Rusia. Boleh ke si pendek memohon jawatan pramugari di Rusia? Mintak ampun le… jaguh lompat jauh je leh apply!

Pramugari dari negara China. Adoi… menawannyer… hehe..!!

Pramugari dai negara UAE. Manis betul… mintak kopi takde gulapun stedi-stedi je boleh minum sambil nengok kemanisan dia orang.

Pramugari dari Jepun. Mekap nampak nipis je… tapi dah cukup cun…

Pramugari dari negara Saudi Arabia. Pakaian seragam dia mesti paling mahal jika berbanding dengan airline yang lain. (Sebab kain banyak sikit…)

Selepas gambar-gambar pramugari dari luar negara, mari kita fokus balik kepada pramugari Malaysia…

Mak aii…boleh tahan juga…

Pramugari dari Firefly Malaysia. Kira okay juga lah… malahan ni budget airline… Standard memang tak boleh banding dengan airline dari luar negara. Lu jangan cari-cari Dania. Sampai ke subuh tak jumpa bepp…ntah awan mana dia terbang!

Yang ni kira cun? Co-pilot pun cunn aiii…

Tapi… mesti ada gak yang tengah marah-marah dan komplain tentang standard pramugari negara kita depan skreen komputer anda sekarang. Anda patut rasa gembira, sebab sekurang-kurangnya paras muka pramugari kita ni dah kira menonjol… jika banding dengan yang seterusnya………

Pramugari dari negara Afrika.

Kalau cam ginie… aku akan pastikan makan ubat tidur supaya tak diganggu sepanjang masa penerbangan esok…. hehe..!! :-)

Celoteh
0 Celoteh

0 celoteh:

Catat Ulasan