Isnin, 19 Februari 2007

Kontrolvesi Rssfeeds Berakhir

SalamX..!!

Hampir 3 tahun atau sejak penubuhan MyPendidik, aku telah cuba untuk mempelajari sebuah Coding PHP yang dapat membaca keseluruhan teks di laman HTML. Pernah suatu ketika dulu aku dikehendaki membayar sebanyak RM 50 hanya untuk mempelajari coding fsock yang digunakan di dalam modules tersebut.

RssFeed

Kini, alhamdulillah… segala yang aku kehendaki telah tercapai. Walaupun bukan dengan Function Fsock tetapi RssFeed.

Tapi agak malang nasib aku bila function tersebut telah melambatkan Proses Page Generation sehingga mencecah 30 - 50 saat perpage yang akan melembabkan proses reload page secara keseluruhannya jika digunakan dalam MyPendidik. Jadi aku ambil keputusan pada hari nie untuk mengabaikan terus hasrat yang selama ini aku impikan.

Code Rssfeed:
 
    
                    Diari
     
                   
                    
                    ";
                    }
            else
            {
            $content="";
            }
                   
            $data = implode ("", file ($rdfsource2));
                    preg_match_all("|(.*)|Uism",$data, $items, PREG_PATTERN_ORDER);
                    If (count($items[1])==0) {
                    preg_match_all("|(.*)|Uism",$data, $items, PREG_PATTERN_ORDER);}
                    for ($i=0;$i(.*)(.*)(.*)|Uism",$items[1][$i], $regs, PREG_PATTERN_ORDER);
            $content .="

".$regs[1][0]."

\n\n"; } $content .="
"; $content .= "
Komentar "; $content .= ""; $data = implode ("", file ($rdfsource3)); preg_match_all("|(.*)|Uism",$data, $items, PREG_PATTERN_ORDER); If (count($items[1])==0) { preg_match_all("|(.*)|Uism",$data, $items, PREG_PATTERN_ORDER);} for ($i=0;$i(.*)(.*)(.*)|Uism",$items[1][$i], $regs, PREG_PATTERN_ORDER); $content .="

".$regs[1][0]."

\n\n"; } $content .="
"; $content .="Ke Diari Pencatur Maya\n\n"; ?>
Aku sendiri tak pasti di mana silapnya. Dah berbagai-bagai cara aku cuba atasi benda nie agar tidak mengganggu Page Generation tapi ianya tidak berhasil.

Jadi aku rasa tak salah jika niat aku nie terus berkubur. Selama nie aku menganggapkan pemasalahan nie sebagai satu Kontrolversi Rss di dalam Pembinaan CMS Portal dan ia telah berakhir sekarang.
Celoteh
0 Celoteh

0 celoteh:

Catat Ulasan