Ahad, 27 Februari 2011

SisPA: PHPSQL vs ORACLE

SalamX..!!

SisPA: PHPSQL vs Oracle

 

SisPA akan beralih engine ke Oracle ! Yep… nie le kisahnya apabila Group Budak SisPA kena ngadap NKRA di Putrajaya minggu lepas. Perubahan nie terpaksa dilakukan setelah menjalankan Stress Test terhadap Dbase SisPA yang digunapakai sekarang.

Time Spent [ms] Error apabila klik user mencecah 200+ ke atas di bahagian Edit Markah Pelajar. Huhu… jangan le marah bang. Aku tahu, ramai Penyelaras Peperiksaan Peringkat Sekolah hangin semacam je bila terpaksa tunggu 8-10 jam masa submit markah untuk 1 kelas hehe…!! :-D

Apa boleh buat, SisPA asalnya untuk Perak, kini dah nak digunapakai di Peringkat Kebangsaan. Mak aih… lagi le power engine nak kena pakai. Jadi untuk atasi masalah yang ada, pihak KPM telah memperuntukkan Oracle sebagai Pangkalan Data khas buat SisPA. Desas desus dalam 4 juta jugak peruntukan yang disediakan untuk Oracle tu. Entah… Wallahualam..!!

Surat panggilan bertempat di BTPN Shah Alam, sesampai di Tapah dia orang sound hala ke Putrajaya terus. Tapi, peristiwa perjalanan kami ke Putrajaya tetap jadi kenangan. Pahit, kelat, seksa jiwa raga (takde manispun) mengharungi segala agenda di sana cukup memahamkan kami bertapa peritnya selaku Group Budak SisPA.

Apa yg pahit? Apa yang kelat? Bior kita orang je la yang tahu hehe..!! Kang aku citer, habis kecoh satu Malaysia la pulak… HaHAHa…!!

Walau bagaimanapun, Group Budak SisPa dah jadi gelaran kami di mana² tempat kami jejak, termasuk lah time singgah di LowYat (Plaza MB) ketika cekau beli GPS buat teman sesat… Ahekeke..!!

Apa²pun Group Budak SisPA tetap The Best !! :-)

Celoteh
0 Celoteh

0 celoteh:

Catat Ulasan